Home Materiały Partnerów 10 najlepszych motocykli turystycznych, jakie kiedykolwiek wyprodukowano

10 najlepszych motocykli turystycznych, jakie kiedykolwiek wyprodukowano

by Magda Pinkwart

Nie ma łatwego sposobu na katalogowanie najlepszych motocykle z zagranicy oferty, jakie kiedykolwiek wyprodukowano. Jest to spowodowane zbyt dużą rozbieżnością opinii na temat tego, czym jest prawdziwy motocykl turystyczny.

Problem polega na tym, że motocykle turystyczne mają różne kształty i rozmiary. Dziś mamy do czynienia z wieloma gatunkami, a to, co można zaklasyfikować jako motor turystyczny, różni się w zależności od kierowcy.

Według tradycjonalistów, prawdziwy motocykl turystyczny ma silnik o dużej mocy z niższej półki, wygodną pozycję do jazdy i praktyczne akcesoria, takie jak duże owiewki i sakwy. W Stanach Zjednoczonych segment turystyczny ma swoje własne podgatunki.

Jest jednak wielu kierowców, którzy zaklasyfikowaliby nowoczesny motocykl przygodowy jako maszynę turystyczną. Podczas gdy motocykle przygodowe skłaniają się ku wytrzymałej jeździe po asfalcie, oferują wygodne wyprostowane pozycje do jazdy, opcje bagażu i ogromne możliwości do podróżowania po kontynentach.

Oczywiście możesz jeździć na dowolnym motocyklu, od motoroweru po motor sportowy, pod warunkiem, że masz wystarczająco dużo entuzjazmu!

Na potrzeby tej listy pokażemy niektóre z najlepszych motocykli turystycznych, jakie kiedykolwiek wyprodukowano, bez przyjmowania jasnych definicji dotyczących tego, czym naprawdę jest motocykl turystyczny. Przyjrzymy się najciekawszym z nich.

Oczywiście najlepszy motocykl turystyczny to taki, na który Cię stać, ale bez zbędnych ceregieli spójrzmy na niektóre z tych kultowych i przyciągających tłumy fanów.

Sportowe motocykle turystyczne

Kawasaki Concours 14

Kawasaki wie co nieco sportowych maszynach turystycznych. Należy zwrócić uwagę przede wszystkim na H2 SX SE +, czy nie mniej onieśmielającego Ninję ZX-14R. My jednak zdecydowaliśmy się na Concoursa 14: to motocykl, który oferuje idealną równowagę między sportowymi osiągami a komfortem sprzyjającym turystyce.

W przeciwieństwie do wielu większych motocykli, Concours jest zaskakująco zwrotny i prowadzi się jak prawdziwy motor sportowy. Posiada również niesamowity, chłodzony cieczą rzędowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 1352 cm3, zapewniającym 158 koni mechanicznych i moment obrotowy równy 100 funtów na stopę. Jest typem dość sportowym. Ale (i to jest duży problem- zwłaszcza jeśli porównujesz go z innymi, dużymi motorami turystycznymi) nie ma tempomatu.

Brak tempomatu jest ważny dla wielu miłośników motorów turystycznych. I całkiem słusznie. Jednak dla tych, którzy bardziej przejmują się wydajnością, nie stanowi to aż tak dużego problemu. Mimo to, motor ten jest legendą. Nawet bez tempomatu.

BMW R1200RT

BMW R1200RT to fantastyczny motocykl turystyczny. Jest podstawą gamy BMW Touring od czasu jego wprowadzenia na rynek w 2005 roku, ale jego korzenie sięgają późnych lat 70., kiedy BMW wypuściło na rynek swój pierwszy model Reise-Tourer (turystyczny).

Od 2005 do 2018 roku R1200RT był wyposażony w potężny silnik typu boxer-twin o pojemności 1170 cm3 z sześciobiegową skrzynią biegów i napędem wału. Rezultatem była potężna moc 109 koni mechanicznych i moment obrotowy 89 funtów na stopę, opakowana w kompetentne i zwinne podwozie. To, co sprawiło, że był on tak świetną maszyną turystyczną, to dodanie półaktywnego zawieszenia, technologii asystenta zmiany biegów pro i oczywiście zdalnie blokowanego bagażu.

Dzisiaj BMW R1200RT ewoluowało w BMW R1250RT, maszynę turystyczną o prawie takim samym DNA jak starszy model, ale z dodatkową wypornością i dodatkiem zmiennych faz rozrządu.

Yamaha FJR1300

Yamaha FJR1300 to legendarny sportowy motocykl turystyczny. Pojawił się w 2001 roku i niemal natychmiast zyskał powszechne uznanie. Gdy rok później model trafił do Stanów Zjednoczonych, spotkał się z jeszcze bardziej pozytywną reakcją. Z biegiem lat rozwinął się i ewoluował w jedną z najpotężniejszych maszyn w gamie Yamahy.

Najbardziej zaawansowaną iteracją FJR jest FJR1300ES. Wykorzystuje potężny rzędowy czterocylindrowy silnik o pojemności 1298 cm3, który zapewnia moc 142 koni mechanicznych i moment obrotowy 101,7 funtów na stopę. Moc ta jest przekazywana na tylne koło przez praktyczny wał napędowy i utrzymywana pod kontrolą za pomocą wybieralnej kontroli trakcji, sterowanej chipem przepustnicy, tempomatu i dwustrefowego układu ABS.

To, co sprawia, że ​​jest to jeden z najlepszych motocykli turystycznych w historii to fakt, że oferuje wygodne, bezproblemowe podróżowanie, z jednocześnie łatwo zdejmowanymi torbami i dużą ilością sportowych osiągów wtedy, kiedy praktyczne przeżuwanie mil nie jest Twoim głównym priorytetem.

Motocykle Turystyczno-Przygodowe

BMW R1250GS

Chociaż zdecydowaliśmy się na R1250GS, równie dobrze może to być dowolny z dużych modeli R / GS ostatnich 20 lat. Te motory to klasyka gatunku: są duże, terenowe z wygodną ergonomią, zaprojektowane do podróżowania po świecie. Najbardziej znanym modelem GS byłby R1150GS, ten sam model, którym Ewan McGregor i Charley Boorman jechali z Londynu do Nowego Jorku w „Wyprawie na koniec świata”.

Sukces filmu wywołał globalne zainteresowanie turystyką motocyklową, w wyniku czego R1150GS i jego następcy z roku na rok stali się najlepiej sprzedającymi się motocyklami marki. Bez nich trasa koncertowa nie byłaby taka sama.

Obecny flagowy model BMW Touring to R1250GS. Wyposażony jest w silnik typu boxer-twin o pojemności 1250 cm3, który zapewnia imponującą moc 136 koni mechanicznych i moment obrotowy 105 funtów na stopę. To wszechstronny motocykl, który zabierze Cię przez wąskie ulice miasta, na niezbadane tereny i przez całe kontynenty. Jest to jeden z najlepszych motocykli turystycznych, jakie kiedykolwiek wyprodukowano.

Honda CRF1000L Africa Twin

Całkowicie nowy Africa Twin ma wszystko, co kochaliśmy w oryginale. Kiedy odrodzony Africa Twin pojawił się po raz pierwszy w 2016 roku, od razu byliśmy zafascynowani i każdego roku widzimy, jak model poprawia się w stosunku do poprzedniego. Najnowszy Africa Twin jest teraz wyposażony w podwójny silnik o pojemności 1084 cm3, oferujący 92 KM i 72 funtów na stopę momentu obrotowego. Idealny do podróży w dowolne miejsce.

Wcześniej nie rozważalibyśmy legendarnego Africa Twin na takiej liście. To świetny motocykl przygodowy, ale brakowało mu jednej kluczowej funkcji. Jednak Honda naprawiła ten błąd w 2020 roku: dodała tempomat. W rzeczywistości jest to ten sam tempomat, który znajdziesz w Gold Wing.

Dodaj do tego wygodne funkcje, takie jak CarPlay, wyższa kierownica, opcjonalna dwusprzęgłowa skrzynia biegów, wybieralny ABS, wybierane tryby jazdy i własny, wybieralny system kontroli momentu obrotowego Hondy, a otrzymasz potężną maszynę turystyczną.

Yamaha Super Tenere 1200

Istnieje wiele dobrych opcji na zakończenie tej sekcji sportowej, ale uważamy, że Super Tenere to najlepszy wybór. Jest wytrzymały, mocny, trwały i sprawdza się w wyścigach. Możesz z nim startować w Rajdzie Dakar, ale także sprawdzić go na szosie lub w terenie.

Obecny Super Tenere wykorzystuje silnik twin o pojemności 1119 cm3, który wytwarza 110 koni mechanicznych i moment obrotowy 84 funtów na stopę, dostarczany do koła za pośrednictwem stabilnego napędu wału. Moc jest dostępna w niskim i średnim zakresie, dzięki czemu jest idealna do ciężkich podróży terenowych lub bardziej swobodnej jazdy po autostradach.

To więcej niż tylko duży motor terenowy. Kierowcy Super Tenere mogą cieszyć się wszystkim, czego można oczekiwać od cruisera nastawionego na szosę. Ma podgrzewane manetki, dodatkowe opcje bagażu, regulowane zawieszenie i oczywiście tempomat. To prawda, że ​​opcje bagażu nie są uwzględnione, ale istnieje wiele fabrycznych dodatków, które pomagają motocyklistom przekształcić tę przejażdżkę w dokładnie to, czego potrzebują. Wszystko za przystępną cenę.

Tradycyjne motocykle turystyczne

Harley-Davidson Road Glide

Teraz, gdy skupiamy się na tradycyjnych motocyklach turystycznych z przednią pokrywą, niesprawiedliwe byłoby pominięcie modelu Harleya-Davidsona Road Glide. Oldskulowy Tour Glide został po raz pierwszy wprowadzony w 1979 roku, ewoluując z biegiem lat w Road Glide, który mamy dzisiaj. To amerykańska ikona.

Najnowsza wersja Road Glide wykorzystuje stosunkowo nowy silnik Harleya, Milwaukee-Eight 107. Jest to chłodzony powietrzem silnik V2 o pojemności 1753 cm3, który wytwarza około 76 koni mechanicznych i 111 funtów na stopę momentu obrotowego. Ten silnik brzmi jak klasyczny Harley i zapewnia moc zawsze, gdy jej potrzebujesz, niezależnie od tego, czy jedziesz w zatłoczonym ruchu miejskim, czy na otwartej drodze.

Pasuje do wszystkich tradycyjnych motocykli turystycznych: ma dużą przednią owiewkę, wyprostowaną pozycję do jazdy, deski podłogowe, siedzenie pasażera, sakwy i kompleksowy system informacyjno-rozrywkowy. Ma tempomat, ABS, fantazyjną elektronikę i dużo miejsca do przechowywania.

Dla niektórych motocyklistów to najlepszy motocykl turystyczny jaki istnieje.

Indian Roadmaster

Indian Roadmaster to kolejna kultowa maszyna zaprojektowana specjalnie z myślą o turystyce. Z biegiem lat Roadmaster stał się natychmiast rozpoznawalnym amerykańskim klasykiem, który robi dokładnie to, co sugeruje jego nazwa: pokonuje drogę.

Nowoczesny Indian Roadmaster korzysta z bestialskiego silnika Thunderstroke 116 Indian. To 1890 cm3 czystej radości. Roadmaster wytwarza 92 KM, a jego moment obrotowy to 126 funtów na stopę. Wszyscy możemy się zgodzić, że liczba ta jest więcej niż wystarczająca do jazdy autostradą.

Oczywiście Roadmaster ma wszystko, czego potrzebuje prawdziwy motocykl turystyczny. Podgrzewane siedzenia, podgrzewane manetki, kierownice autostradową, ABS, tempomat, elektronicznie regulowany tylny amortyzator, oświetlenie LED i zaawansowany system informacyjno-rozrywkowy. System informacyjno-rozrywkowy ma 7-calowy wyświetlacz i potężny zestaw czterech głośników o mocy 200 W. Jakby tego było mało, torby i górny kufer mogą pomieścić do 37 galonów.

To tylko kilka z zalet tego pięknego motocykla turystycznego.

BMW K1600GTL

BMW K 1600 GTL to jeden z najpotężniejszych motocykli turystycznych dostępnych obecnie na rynku. Jeśli lubisz luksusowe wycieczki w dwie osoby, to jest to motocykl, który warto rozważyć. Nie tylko zapewnia potężny silnik, ale także oferuje mnóstwo wygodnych opcji, dzięki którym Twoja długodystansowa przygoda będzie bardzo przyjemna.

GTL to najwyższy model w gamie K1600. Każdy model wykorzystuje ten sam sześciocylindrowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 1649 cm3, który może wytwarzać oszałamiającą moc 160 koni mechanicznych i moment obrotowy 129 Nm. To motocykl wagi ciężkiej, ale zaskakująco zwrotny.

Sam silnik wystarczyłby, aby każdy zakochał się w tym motorze, ale to poziom luksusu odróżnia go od tłumu. Posiada podgrzewane siedzenia, system Dynamic ESA, reflektory ksenonowe, ABS Pro, bez sprzęgłową zmianę biegów, manewrowanie ze wspomaganiem cofania i nie tylko.

Jakby tego było mało, ma dużo miejsca do przechowywania, co jest niezbędne w przypadku każdego poważnego motocykla turystycznego.

Honda Gold Wing

Żadna lista skupiająca się na najlepszych motocyklach turystycznych, jakie kiedykolwiek wyprodukowano, nie byłaby kompletna bez wymieniania najważniejszego: Hondy Gold Wing. Legendarny Gold Wing był najlepszym motocyklem turystycznym, odkąd po raz pierwszy pojawił się na scenie w 1974 roku. Z biegiem lat jego ogólna stylistyka uległa zmianie, ale jego misja pozostała taka sama. Został wprowadzony przez Hondę jako wzorzec dla wszystkich motocykli turystycznych.

Pierwsze motory Gold Wing wykorzystywały czterocylindrowy silnik o pojemności 999 cm3 z układem napędowym napędzanym wałem. Wtedy był to motor o bardzo standardowym wyglądzie, bez żadnej owiewki. Dziś to zupełnie inna bestia, wyposażona we wszystko, czego może potrzebować motocykl. Posiada też sporo dodatkowego wyposażenia, którego większość motocykli nie potrzebuje.

Dzisiejsze Gold Wing wykorzystuje gigantyczny, chłodzony cieczą, sześciocylindrowy silnik o pojemności 1833 cm3. Jest to ciężki silnik, który utrzymuje środek ciężkości motoru nisko, dzięki czemu idealnie nadaje się do manewrowania z małą prędkością, a także stabilnej, szybkiej jazdy po autostradzie. Pod względem mocy, Gold Wing wytwarza maksymalnie 118 koni mechanicznych i 123 funtów na stopę momentu obrotowego.

Połącz tę moc z wysokiej klasy systemem informacyjno-rozrywkowym, sprzęgłem antypoślizgowym, trybem chodzenia, tempomatem, systemem ABS, podwójnym układem hamulcowym i opcjonalnym DCT – nietrudno zrozumieć, dlaczego Honda Gold Wing pozostała na szczycie przez wszystkie te lata.

Foto: Harley-Davidson/Unsplash

Related Articles

Leave a Comment